torsdag den 26. maj 2011

Tunmousse - den hurtige!


Normalt laver jeg tunmousse med husblas og fløde, men en dag skulle det gå stærkt, så jeg lavede denne udgave istedet og det smagte super godt, selvom jeg nu hellere laver den anden variation hvis jeg får gæster, hi hi..

En stor portion - forret til ca. 6 personer
4 dåser tun (to i vand, to i olie)
1 bæger creme fraise 18% (500 g.)
3 spsk. ketchup
1 tsk. citronsaft
20 g. smør (SMØR, ikke margarine!)
50 g. mayonaise
Salt
Dild

Det hele kommes i en skål og der piskes med håndmixer til det er en ens masse - smag til med citron, ketchup, mayo og salt. Stilles på køl i min. ½ time, jo længere tid jo bedre. Pynt med dild og server med brød, grøntsagsstave eller hvad du har lyst til :)

Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget